Only for Jessie

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Only for Jessie

      Growing garlic in Western Australia

      agric.wa.gov.au/PC_92689.html?s=0

      Huch, das wusste ich auch noch nicht

      Planting garlic imported from overseas, or from the Eastern States, is not permitted in Western Australia as it will not have been inspected for growing purposes. Garlic imported from overseas is fumigated and will not grow well, especially in the first year. Some garlic sent from the Eastern States to Western Australian markets may have originally been imported from overseas and then fumigated.

      Ach so, jetzt weiss ich warum unser Knoblauch kleinere Zehen hat (lt. der Webseite). Wir duengen nur organisch.
      Gruss Edna
      The Golden Years: When Actions Creak Louder Than Words.
    • RE: Only for Jessie

      Original von EdnaAverage
      Growing garlic in Western Australia

      agric.wa.gov.au/PC_92689.html?s=0

      Huch, das wusste ich auch noch nicht

      Planting garlic imported from overseas, or from the Eastern States, is not permitted in Western Australia as it will not have been inspected for growing purposes. Garlic imported from overseas is fumigated and will not grow well, especially in the first year. Some garlic sent from the Eastern States to Western Australian markets may have originally been imported from overseas and then fumigated.

      Ach so, jetzt weiss ich warum unser Knoblauch kleinere Zehen hat (lt. der Webseite). Wir duengen nur organisch.


      =)

      Dankeschön :]

      Da steht, das Knoblauch schwer zu wachsen ist... hm in D war der bei uns immer wie Unkraut, der hatte sich nach 1-2 Jahren im ganzen Garten verteilt.
      Ok, man lernt nie aus und hier ist es deutlich heisser und trockener als in D ;)
      Und der Boden hier ... reiner Sand.

      Der Rest in meinem "Garten" wächst wie in D und noch viel mehr. Darum war das mit dem Knoblauch eher ein Rätsel für mich. Aber Lavendel geht mir hier ja auch dauernd ein :rolleyes: den Rosen daneben gehts allerdings prächtig.