Kann das sein?

• Hi an alle!

Ich hab bei british-expats folgendes gefunden:

"Hi all,

I received my Australian Permanent Residency Visa (subclass 136) 8 months ago. Been working in Sydney for the last 6 months.

I was recently travelling to New Zealand, transiting for 3 days, on my way to U.S. I was a bit surprised when I saw the N.Z customs official stamp in my passport as this say:

"RESIDENCE PERMIT

current from [date]

Holder may remain indefinately
    ...New Zealand Immigration Act"

Does this mean that Australian Permanent Residency holders, can either stay and/or work also in New Zealand through the Australia P.R visa/status"?

Thanks,
    Andy"

Quote:
    Originally Posted by SEAndy View Post
    Does this mean that Australian Permanent Residency holders, can either stay and/or work also in New Zealand through the Australia P.R visa/status"?

Thanks,
    Andy
    Yep, Australian PR holders can live and work in New Zealand on that visa.

Weiß irgendjemand, ob das stimmt?

Wolverine

• Das stimmt.

http://www.nzembassy.com/topic.cfm?c=18&l=60&s=go

"Australian Citizens and permanent residents of good character who have entered New Zealand are permitted to work under the same conditions as New Zealanders."

Und umgekehrt nicht, es koenen nur Neuseelaendische Staatsbuerger frei in Australien arbeiten, keine PRs. Neuseeland hat weniger strenge Einwanderungskriterien, viele sind nach Neuseealnd eingewandert um dann in Australien arbeiten zu koennen. Es war so ein Loophole, dass aber schon vor laengerer Zeit gestopft wurde.

Die Australier meinen naemlich, die Neuseelaender bumsen zu viel mit ihren Schafen.

Wie findet ein Neuseelaender ein Schaf im langen Grass? Herrlich....

Was nennt man einen Neuseelaender mit mehr als tausend Schafe? Ein Sex Maniac...

Muss wieder meine Tabletten nehmen.....

Jetzt mitmachen!

Sie haben noch kein Benutzerkonto auf unserer Seite? Registrieren Sie sich kostenlos und nehmen Sie an unserer Community teil!