OZ-Bankkonto vor Ankunft im Ausland eroeffnen? Welche Bank?

  • Hallo,

    kann man eigentlich ein Bankkonto schon vor der Ankunft in OZ einrichten (wenn man nicht gerade in London lebt, dort soll es wohl bei einer gehen)?
    Falls ja, geht das bei jeder Bank?

    Die naechste Frage ist mir fast ein wenig peinlich, aber ich habe mich um solche Angelegenheiten nie recht gekuemmert, aber nach welchen Kriterien habt Ihr Eure Bank dort ausgesucht?
    Mir faellt fuer ein Girokonto nur erst einmal ein, dass die auch Online-Banking haben sollten (gibt es noch Banken ohne?) und kontinentweit vertreten sein sollten. In OZ wird ja anscheinend viel woechentlich geregelt, da ist die Anzahl der Buchungen ja sicher hoeher als z.B. in D!?

    Was noch? Welche Bank bietet aus Eurer Erfahrung den besten Kompromiss aus Leistung, Kosten, Service...?
    Irgendwie hat man ja spaeter auch keine rechte Lust, doch zu einer anderen Bank zu wechseln.

    So wie ich schon einmal las, sind Ueberziehungen anscheinend fast nie moeglich?
    Bekommt man gleich bei Kto-Eroeffnungen Kreditkarten?
    Wie heissen in OZ Debitkarten (in D wohl EC Karte, in England glaube ich Switchcard und hier Visa-Debito genannt)?

    Gruss Christian

  • Hi,

    von ausserhalb wird nichts werden, du brauchst die 100 Punkte. Zu lesen unter anderem da >>>> http://www.australianexplorer.com/australian_banking.htm

    Geht schnell. Ueberziehen ist wirklich in den meissten faellen nicht. Dafuer finde ich persoenlich ist es nicht schwer einen Kreditkartenlimit zu bekommen.

    Dauerauftraege machen wir gar nicht, da teuer. Wir bezaehlen fuer jede Transaktion per Dauerauftrag $ 2.00.

    Wir machen alles per onlinebanking. Geht super. Bis auf das es keine Tan's gibt, ist es o.k.

    Wir haben allerdings auch schcon mal den tip bekommen anstelle einer Ueberweisung, das geld bar abzuheben und bei der naechsten Bank wieder einzuzahlen. Komisch komisch.

    LG
    Ela

    :D Google und http://www.lmgtfy.com/?q=border.gov.au beantworten 85% aller Fragen und die restlichen 15% - und als Motivationshilfe - das beste Forum der Welt :D

    [COLOR=blue]When life gives you lemons, make grape juice. Then sit back and watch the world try to figure out how you did it.[/COLOR]

  • Allerdings las ich auch irgendwo, dass diese 100-Punkte-Regelung nicht fuer ganz "frisch angekommene" gilt.

    Eigentlich bloed, dass man das nicht im Vorwege machen kann, ein Visa erledige ich ja heute auch online. Ich hoffte, eine Pass- und Visakopie reicht.

    Gruss Christian

  • Hmmh, das mit Konto eroeffnen in London hab ich auch schon gehoert. Weiss da jemand mehr darueber? Waere ja praktisch, da ich gerade dort bin..

  • Zitat

    Original von busybee
    Hmmh, das mit Konto eroeffnen in London hab ich auch schon gehoert. Weiss da jemand mehr darueber? Waere ja praktisch, da ich gerade dort bin..

    Ich bin mir nicht ganz sicher, meine aber, irgendwo gelesen zu haben, dasss es die Commonwealth Bank sei.

    Gruss Christian

  • Hey cwoern,
    mein Sohn hat während seines DU Aufenthaltes die besten Erfahrungen mit Westpac gemacht.War am Günstigsten.Er hat das Knto allerdings erst nach seinem Eintreffen eröffnet.
    Was das mit den 100 Punkten ist weiss ich nicht,vielleicht kann mir das mal jemand erklären.
    Danke schon mal ,Anne

    Australia the place to be

    Traumland

    "Lass dir helfen,sonst ertrinkst du",sagte der freundliche Affe,nahm den Fisch aus dem Wasser und setzte ihn in einen Baum.

  • Ich habe seit wohl 8 Jahren ein Freedom Konto bei der St.George Bank Sydney. Die Eröffnung von Deutschland war nach Übersendung des von meiner Bank in Deutschland beglaubigten Antrages (Euro 2,50) unproblematisch. Ich kann von diesem australischen Konto alle Überweisungen in DU tätigen und nutze beim Aufenthalt in Australien fast nur die EFTPOS Card.
    http://www.stgeorge.com.au

    Fairerweise möchte ich aber erwähnen, dass hier im Forum schon Banken mit einem recht guten Zinssatz für das Giro Konto benannt wurden.
    Die findest du sicher mit der Suchfunktion.

  • Ich habe mal ANZ, HSBC und Commonwealth Bank kontaktiert und auf meine Frage

    [SIZE=10]My wife and I are going to immigrate to Australia in June 2008. We are looking for a national wide, reliable bank and I came across your site when getting deeper into this subject.
    We both are running already for more than 20 years bank accounts (current accounts and saving accounts) in Germany and Brazil (I am German and live for almost 10 years now in Brazil).
    While some banks offer the option to open already in advance a bank account from overseas I couldnt find this option at your site. We would have all required documents (certified) copied as pdf available (passports, IDs, current bank reports, credit cards, rental contract in Melbourne, birth certificates)

    Please inform me about the necessary steps to set up already from abroad following accounts with you:
    1.) Current account for me (Christian Woern)
    2.) Current account for my wife (Juliana Kim Woern)
    3.) Saving account for both of us

    My idea is to have set up the accounts before our arrival, so I could transfer already some money to this account. At least at the day of our arrival (10.06.2008) I would like to receive then credit- and debit cards for me and my wife.

    Best regards, Christian[/SIZE]


    folgende Antwort bekommen:


    [B]Commonwealth Bank:[/B]

    Erste Antwort:

    [SIZE=10]Dear Christian,

    Thank you for your recent email to the Commonwealth Bank's Email Support Team.

    The online application for transaction and savings accounts is currently only available to Australian residents with an Australian address.

    You can however contact the Commonwealth Bank International Customer Services team for advice and assistance on opening an account, or other financial services assistance in Australia.

    International Customer Services (ICS)

    Phone: (+612) 9762 0920
    Freecall from Australia: 1800 188 888
    Freecall from New Zealand: 0800 229 888
    Freecall from China: 00 800 3368 8866
    Freecall from Hong Kong: 001 800 3368 8866
    Freecall from the United States: 1800 793 4199
    Freecall from Indonesia: 001 803 0612 128
    Freecall from Singapore: 800 6162 219
    Freecall from South Korea: 0079 8612 1062
    Freecall from South Africa: 0800 980 339
    Freecall from India: 000 800 650 1412
    Freecall from Fiji: 00 800 2526
    Freecall from UK: 0808 234 8969
    Email: ics@cba.com.au
    Fax: (+612) 9151 8399


    For more information on Commonwealth Bank transaction and savings accounts, please visit the following areas of the website, which will provide details of the variety of accounts, and associated fees and charges:

    commbank.com.au/personal/transaction/transaction.asp
    commbank.com.au/personal/daybanking/daytoday.asp

    Full terms and conditions for all accounts are available on request. Bank and government charges may apply.

    For general information, please do not hesitate to visit our web site at:
    commbank.com.au


    Yours Sincerely,[/SIZE]

    Erneute Frage und die dazugehoerige zweite Antwort:

    [SIZE=10]Subject: Open an account from overseas before arrival in OZ (permanent resident)?
    Dear Sirs,

    I refer to the answer of an e-mail (see below) I received today. I understood that I can set up thru your website only an account if I am in Australia.

    Is there any other way (by email, common mail instead of using your website) to open an account before or did this mail mean in general it is not possible before our arrival?

    I know that you offer the option to open an Australian account for British people who are in London so it seems it is not a general restriction and necessity being already in your country?!

    As mentioned in my mail below I can offer all requirement a bank usually has when setting up an account as authenticated copies (in paper or pdf) like rental contract in Melbourne, passports, birth certificates, copy of current bank reports, credit cards…


    I would appreciate a short answer,


    Christian


    Dear Christian

    Thank you for your email enquiry regarding account opening.

    Yes we can organise a account for while you are overseas and you can even transfer funds into the account before leaving. Please visit http://www.commbank.com.au/movingtoaustralia to apply online and we will contact you within 48 hours to provide you the account details. The account can be organised while you are overseas and even if you are not coming to Australia.

    Looking forward to hearing from you.

    Regards
    Sam [/SIZE]

    **********************************************************

    Antwort von ANZ:

    [SIZE=10] Hello Christian,

    Thank you for your email dated 28th April regarding opening an account with ANZ.

    Overseas non-residents wishing to open an account before they arrive in Australia can now apply to open an Access Advantage Savings account online at the link below:

    http://www.anz.com/aus/promo/internresaccount/

    You will be able to deposit funds into your new account but you will not be able to withdraw funds until you come to Australia and go to an ANZ branch for identification.
    Within six weeks of arriving in Australia you will need to bring your passport to an ANZ branch for identification purposes. You will also need to bring proof that you arrived less than six weeks ago. This can be the stamp in your passport or the boarding pass from the flight you arrived on.
    If you wish to discuss this further, you can contact ANZ Product Sales directly on
    13 33 33, between the hours of 8am and 8pm, Monday to Friday AEST. If you are calling from overseas, please call Customer Service on +61 3 9683 9999, and they will connect you.

    If you are not currently living in Australia, not an existing ANZ Australia customer and you are unable to come to Australia to be identified, then unfortunately we are unable to open an account for you.

    To view information on ANZ products and services, please visit our web site at http://www.anz.com.

    This advice does not take into account your personal needs and objectives. You should consider if this is an appropriate service for you.

    Christian, any additional accounts or credit cards can be arranged on arrival in Australia when the identity checks have been done.

    If you have any further enquiries please contact the Customer Service Team at ANZ. They can be contacted on ph: 13 13 14. The Customer Service Team at ANZ provide support 24 hours a day, 7 days a week.

    Regards,

    Tony

    Customer Service Consultant
    Australian Contact Centre
    Australia and New Zealand Banking Group Limited
    Phone 13 13 14
    Website: http://www.anz.com[/SIZE]

    **********************************************************

    HSBC hat nicht geantwortet.

    Gruss Christian

    Einmal editiert, zuletzt von cwoern (30. April 2008 um 14:55)

  • Hi ja die Commonwealth Bank macht das in London. :]
    ich habe schon ein konto gehabt bei der Commonwealth Bank in england und wenn man noch oz kommt muss man nur mit einem ausweiss das konto in oz öffnen.

    Aber man kann ja jede zeit ein konto direkt in oz aufmachen online. Da kann man jede zeit geld überweissen aber man kann nur abheben wenn man in oz ist.

    lg Michi

    hier ist der link:-http://www.commbank.com.au/movingtoaustralia/

  • Wie ich das erstemal in oz war war für uns die Commonwealth Bank super.
    Hatte, wie schon gesagt, in england das konto geöftnet und hatte keine probleme wie wir angekommen sind in oz.

    Auch dieses mal sind keine probleme. Wir haben online the konto aufgemacht und schicken geld von unsere bank in österreich zu das konto bei der commonwealth.

    Oh und internet banking hatte ich letztes mal auch gleich in oz.

    lg Michi

  • Hallo,

    Vor unserer zweiten Reise im 2001 nach Austrlaien habe ich per Internet bei der Westpac ein Konto eröffnet. Ich musste angeben in welcher Filiale ich das Konto eröffnen will und hatte 40 Tage Zeit in der gewünschten Filiale das Konto persönlich zu bestätigen. Bis jetzt läuft alles bestens,
    ich kann alle Ueberweisungen und Zahlungen per Internet tätigen. Auch in jeder Filiale Bargeld abheben, und überall mit der Karte bezahlen.

    Gruss
    René

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